יום שלישי, 31 במאי 2016

חינוך - הנחת יסוד

כאשר הנחת היסוד לכל נושא החינוך והחניכה היא טובת הילד,
ניתן להתפרש באופן לוגי, בשכל ישר, בשום שכל
לכל ההיבטים הנלווים לעניין זה.

כאשר הנחת היסוד מדברת על כך שטובת הילד
לא רק קודמת לטובת ההורה או המבוגר באשר הוא,
אלא נמצאת במדרגה נוספת, תועלתית למדי,
מכיוון שטובת הילד במדרגה הזו –
היא טובת ההורה, טובת המבוגר.


בכל פעם שההורה נוטה לחשוב שטובתו קודמת לטובת הילד,
טוב אם יראה נכוחה את טובת הילד – מחדש.

בכל פעם שיש לו להורה תירוץ טוב,
עולה לידי ביטוי הילד שבהורה,
שלא קיבל את המקום הזה,
שהרי מבחינתו טובת ההורה היא טובתו שלו.

לא כך הם פני הדברים.
לא כך היא רוח הדברים.

אחד האדם אומר לכל הורה באשר הוא,
לכל ילד הורי שכזה,
שהדבר הטוב ביותר עבורך–
טובתך האישית הגדולה ביותר,
היא טובת ילדך.

אז גם המבוגר שבהורה וגם הילד שבהורה,
כאשר מפנימים את הרעיון הזה
עולים שלב ללמידה קדושה
מהילד עצמו – מהי טובתו.

---
כל זה כל כך מובן מאליו,
שיש להסביר את שוב ושוב.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה