יום שישי, 22 בספטמבר 2017

כאשר אדם יושב אין לו ספק שמא הוא עומד

הנה אנו בחג השמח של ציון השנה הטובה
אני מבקש הרחבה על אמונות ופולחנים
ובמיוחד אם ניתן על עליית אמונות עתיקות
אל דרגת בחינה מחדש למשל עניין הארץ השטוחה.
---
ברוך הבא;
היה ער אל בית החזה; הרחב את בית החזה; קח שאיפה עמוקה ככל הניתן; בעוד כלוב הצלעות מתרחב לכל כיווניו ויכול להאיר את הרקמה החיה שבין הצלעות; כך שחלל בית החזה מואר כולו באור יקרות; ומכאן איחולי חג שמח ושניות טובה עולים כנתזי אור זהובים הבאים אל קראתך.
---
במובן הזה של אמונות טוב יהיה להתמקד במשל שהובא בדבר חזרת האמונה שהארץ שטוחה היא על פני עגולה. נושא זה כאמונות אחרות וכדעות אחרות עולה ונעלם כגלים, כמו תוקף מסוים יש לדעות שונות להיות נוכחות ואין זה חשוב מי הנושא אותן, כומר או מדען או אחד האדם.
---
בתקופה זו, עידן שבו הכל מושטח לרמת אין משמעות; כאשר מוקצה מה שמחייב צלילה או טיפוס; אין כל פלא שעניין זה של השטחת הכדור לכדי מישור צלחתי אינסופי משרתת את האמונה והדעה העתיקים האלה להיות נוכחים. השימוש בכלי המדע המותקף על מנת לתקוף את המדע המותקף; נמצא משעשע אל נוכח גיוס המדע לטובת אמונה.
----
אמונה ברגיל תלוית הוכחות; המאמין מתוך שהוכח לו איזה דבר יאבד אמונתו כאשר יחווה הוכחה אחרת;
אמונה נרכשת תדיר לצורך ובאופן חברתי; יחד עם זאת הידיעה הפנימית אינה ממש מגבה את האמונה. שכן בצד השני של האמונה יש ספק. ובעוד המטילים ספק בכדוריותו של הכדור וממציאים כלים מדעיים על מנת להוכיח לאנשי המדע שאמונתם ברת הוכחה, ושהם, אנשי המדע הנתונים למניפולציות כאלה ואחרות טועים; נמצאים אנשי המדע ואחד האדם יודעים שהכדור עגול. לא מאמינים. יודעים. לידיעה הזו אין עוררין. היא אינה מוטלת בספק. לכן אין כאן שיח. צד אחד מאמין מתוקף הוכחות צד שני יודע ללא עוררין.
כאשר אדם יושב אין לו ספק שמא הוא עומד.
---
לפיכך נמצאים כאן תהליכים מעמיקים של האנושות לבחון אותן רעיונות שוב ושוב. וכל אלה כולם סרק והבלות רוח, תפלות וחוסר טעם כאשר הן המאמינים בצלחת והן היודעים את הכדור אינם מתגייסים כולם כאחד להצלת התנאים הטובים למחייה של בני אדם על האדמה הזו.
אלה ואלה ממשיכים לזהם.
---
לגבי פולחנים.
מגיע לכל אחד האדם מעת לעת זמן בו יוכל להיות מחוץ לשגרת החיים.
פולחנים שונים משרתים עניין זה. חשיבותם בהעמקת ההשתייכות השבטית וההשתייכות האנושית.
למשל חגיגת טיהור הכדור יכולה להימשך שבוע שלם, עת בכל העולם אנשים יוצאים לטבע ולא רק שנהנים מכל רגע אלא רואים במו עיניהם את מצב האדמה והמים ועד כמה הם שותפים לביזת האדמה. פסטיבלים כאלה, עולמיים, יעשו מהפך בהתייחסות האדם לאדמה ולשיקומה.
---
שתהא שנה זו מקדמת את הישרדות האדם על הכדור כמשימה משותפת של כל אחדי האדם השוכנים על האדמה הכדורית ואלה המאמינים שזו צלחת.
שנה טובה ומבורכת.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה